Doe je al iets met employer branding? Zo niet, dan kan je het aannemen van een nieuwe medewerker vergeten. Zo simpel is het tegenwoordig.

Veel bedrijven krijgen het tegenwoordig maar niet voor elkaar om nieuw talent aan te trekken. Als dit ook voor jou geldt ben je niet de enige. Eind maart stonden er 451.000 vacatures open, 59.000 meer dan het vierde kwartaal van 2021. Het is een hopeloze zaak geworden… Of toch niet?

Met een sterke employer branding strategie geef je jouw organisatie een eigen stem en geluid. Je zorgt hiermee voor extra herkenbaarheid op de arbeidsmarkt en bouw je een magneet voor het aantrekken van het juiste talent. Je bent tenslotte structureel zichtbaar voor potentiële werknemers.

Maar employer branding gaat nog veel verder dan dat. We zetten een drietal voordelen voor je op een rijtje:

Het behouden en betrekken van je huidige medewerkers

Actief bezig zijn met het uitstralen van jouw bedrijfscultuur en kernwaarden zorgt ervoor dat jouw medewerkers zich hier meer in zullen herkennen. Als resultaat van sterke employer branding, zal een team meer betrokken zijn bij de organisatie en het verloop van personeel dalen.Het verbeteren van het imago met employer branding

Employer branding verbetert het imago

Je werkgeversmerk en je bedrijfsmerk loopt niet één op één op elkaar over. Maar beiden hebben een grote invloed op elkaar. Als sollicitant ga je minder snel solliciteren bij een bedrijf dat een slechte reputatie heeft. Andersom werkt het net zo. Klanten gaan minder snel in zee met een bedrijf dat bekend staat als een slechte werkgever. Een sterk werkgeversmerk verbetert je imago en zorgt ervoor dat jij goed in de markt ligt bij potentiële werknemers.

Het verlagen van de ‘cost per hire’

De kosten voor het aannemen van een nieuwe medewerker kunnen enorm oplopen. Door jouw bedrijf als goede werkgever neer te zetten blijf je onder de aandacht van potentieel nieuwe medewerkers. Ze weten dan waar jouw bedrijf voor staat, wat jouw bedrijf uniek maakt en welke cultuur er heerst. Zodra jij vervolgens een vacature online zet zal die aanzienlijk sneller ingevuld worden. Bovendien krijg je een sollicitant die bewust voor jouw bedrijf kiest. Hiermee bespaar je jezelf kostbare tijd en moeite en voorkom je dat je nieuwe medewerker na een paar weken de deur uit loopt.

Je kan met employer branding tot wel 50% besparen op de ‘cost per hire’.

______________________________________________________________________

Nu je weet wat employer branding is en wat de voordelen zijn is het tijd voor actie. Of vind je het niet erg als je concurrenten de voorsprong uitbreiden?

📣 Neem eens een kijkje op de website van ons zusterbedrijf Brandsum.

De leden van Team Brandsum zijn stuk voor stuk ijzersterk in wat ze doen en gespecialiseerd in de online uitstraling van jouw werkgeversmerk.

Ultieme Online Zichtbaarheid én Merkbeleving – van volgers naar Ambassadeurs.

🤝 Dat is de belofte en kern van Brandsum.