Zelf personeel werven via de krant of social media? Waarschijnlijk vallen de resultaten tegen…

Hoe zit dat?
Een vacature in de krant valt bij misschien wel 150.000 gezinnen op de mat. Laten we ervan uit gaan, dat ongeveer 1% van deze mensen onder jouw doelgroep valt. Van die 1500 mensen staat gemiddeld zo’n 40% open voor een andere baan: 600 mensen. We noemen deze mensen: latent werkzoekenden. Ze hebben al een baan, maar staan open voor een nieuwe aanbieding. Dit zijn de mensen die jij wil bereiken!
Deze groep latent werkzoekenden bestaat uit 4 soorten beslissers. De kans dat je met jouw vacature meteen de spijker op de kop slaat en de potentiële kandidaat op de juiste manier aanspreekt, is nu wel erg klein. De 600 mensen bladeren de krant door, werpen een vluchtige blik op de vacature, en lezen dan weer verder. De krant belandt in de kachel… en weg is jouw kans!

De Toppa-methode


Toppa heeft in 2,5 jaar tijd bijna 500 vacatures geplaatst – met een invulpercentage van 80%. En daar zijn we best een beetje trots op!

Vacature op maat


Even terug naar het voorbeeld van de krant. Toppa plaatst sowieso niet 1 vacature, maar 4. Zodat we alle typen beslissers bereiken met een vacature op maat. De vacatures laten zien waarom jij zo’n toffe werkgever bent, en waarom deze baan precies bij je potentiële kandidaat past. Dat vergroot meteen de kansen natuurlijk. Daarnaast laten we de vacature vaker voorbijkomen. Zo krijgen ook de wat langzamere beslissers de tijd om jouw vacature te leren kennen. 

Verbeteren met optimalisatie


Elke week worden de data van de uitgezette vacatures geanalyseerd en geoptimaliseerd. De data vertellen ons wat niet werkt, en wat juist wel. Zo wordt de vacature tijdens de campagne steeds een beetje beter.
Onze kennis van doelgroepen helpt ons: we weten hoe, waar en wanneer we de beste kansen hebben op kwalitatieve reacties. En dat is dan weer precies wat we willen: jouw als werkgever aan toppersoneel helpen!