Voor elk bedrijf is personeel werven belangrijk. Van een klein bedrijf  tot een grote multinational: nieuw personeel heeft iedereen vroeg of laat nodig. Soms als vervanging van vertrekkende werknemers, in andere gevallen om een team uit te breiden. Maar hoe werf je snel de juiste medewerkers die passen bij jouw organisatie? Wij leggen je uit waarom je beter Toppa, dan een uitzendbureau in de arm kunt nemen.

Origineel werven, geen doorslaand succes

Er is enorm veel vraag naar personeel, maar er is weinig aanbod. Om de medewerker aan te spreken die je zoekt, moet je als organisatie enorm je nek uitsteken. Maar hoe? Je denkt waarschijnlijk bij personeel werven als eerst aan het plaatsen van een vacature bij een uitzendbureau. Maar door het grote aantal vacatures, en weinig personeel, is dit vaak geen doorslaand succes.

De beste kandidaten hebben al een baan

Zoek je écht goede specialisten? Dan is dus alleen het online zetten van je vacature of het uitzetten van een vacature bij een uitzendbureau gewoon niet genoeg. De beste kandidaten hebben namelijk meestal al een baan. De latent werkzoekende domineert het werkveld.

Feitje: Via een uitzendbureau bereik je 2% van de werkzoekenden. Latent werkzoekenden beslaan 40% van de markt. Bijna de helft van werkend Nederland.

Je opent deuren, die anders gesloten blijven door je van de rest te onderscheiden, jouw meest originele kant te laten zien of op een ongebruikelijke manier je vacature bij de juiste doelgroep terecht te laten komen. Uit ervaring weten wij, dat je deze mensen echt kunt overtuigen, ook al zitten ze nu nog goed op hun plek bij hun huidige werkgever. Mensen die al een baan hebben zullen niet vanuit zichzelf naar jou toekomen. Daarom is het belangrijk dat jij naar hen komt. Met een reactieve houding bereik je deze groep mensen niet. Komen ze eenmaal naar jou toe, dan is het vaak een heel bewuste keuze en zijn het kandidaten van hoge kwaliteit.

Vergeet uitzendbureaus

Nu je de cijfers weet, hoeven wij je vast niet te vertellen dat het zonde is om je alleen maar te richten op de actief werkzoekenden. Vergeet daarom jobboards, uitzendbureaus en jouw eigen website als belangrijkste wervingsmiddelen.

Even een paar belangrijke verschillen op een rij:

ToppaUitzendbureau
Werving vanuit data, logica & gedragspsychologie ❌ Keuze voor de kandidaat op basis van ervaring
Werving vanuit de totale arbeidsmarkt                           ❌ Werving vanuit de eigen database
Werving volledig zelf in eigen hand ❌ Alleen de eerste selectie
Werving vanuit jouw bedrijf❌ Werving vanuit de naam van het uitzendbureau

Verhuis daarom je communicatie naar de online kanalen waar jouw doelgroep zich veel bevindt. Denk aan social media zoals Instagram, Facebook, LinkedIn, Google, Snapchat of TikTok.

En dat is nu precies wat wij doen! Concrete werving via deze kanalen. Met de Toppa methode werven we  op deze manier voor 83% van de vacatures de juiste kandidaat binnen 8 weken.

Niet jouw standaard wervingspartner

Als Toppa zijn wij dus niet je standaard wervingspartner. Wij zijn juist tegen traditionele wervingsmethoden. Personeel werven door een combinatie van gedragspsychologie, big data en online marketing. Zo vinden wij samen met onze klanten snel, de juiste medewerker!

We werven namens jouw bedrijf, en niet zoals een uitzendbureau vanuit de eigen naam. Zo zijn de reacties die je binnenkrijgt van hoge kwaliteit. Tijdens de wervingsperiode blijven we nauw in contact: door onze continue analyse, kunnen we de vacature steeds optimaliseren passend bij jouw doelgroep.

Bonus:

Jij krijgt als werkgever nieuwe inzichten over werving en selectie. Hiermee werf je ook in de toekomst makkelijker personeel. Zoek je nu nieuw personeel? Neem contact met ons op en ontdek zelf waarom de methode van Toppa beter werkt dan werving via een uitzendbureau.