Je website is jouw online visitekaartje. Potentiële klanten kunnen zien wie je bent, wat je doet én natuurlijk waar jij goed in bent. Alles is zo ingericht, dat jouw doelgroep alles kan vinden dat ze nodig hebben om overtuigd te worden dat ze bij jou klant moeten worden. Maar, hoe zit dat eigenlijk voor jouw nieuwe medewerkers?
Jouw ideale nieuwe medewerker kijkt voordat hij/zij bij jou solliciteert óók op jouw website. Uiteraard is het dan belangrijk dat ze informatie vinden over wat je doet, maar nóg belangrijker is het dat ze een beeld krijgen van de organisatie. Wie werkt er, wat voor sfeer hangt er, waar staat het bedrijf voor en natuurlijk, hoe zit het met de arbeidsvoorwaarden? Jouw nieuwe medewerker zoekt antwoord op de vraag; Zou ik hier graag willen werken?
Jij en jouw huidige werknemers zullen ongetwijfeld volmondig ‘JA!’ zeggen op die vraag. Maar hoe zorg je ervoor dat ook die medewerker van de toekomst dit te weten komt? Dit alles valt of staat met een deel van je site dat niet voor jouw nieuwe klant, maar jouw nieuwe medewerker bedoeld is. Een zogeheten ‘werken-bij’ gedeelte.
Veel bedrijven, waarvan de interne organisatie zojuist volmondig ‘JA!’ heeft gezegd, hebben al wel iets van een ‘werken-bij’ gedeelte op hun site. Meestal een simpele pagina met een foto van het team, een algemene tekst in de trant van ‘bekijk hier onze vacatures’ en een aantal lappen tekst over vacatures die open staan. Vaak gaan deze vacatures dan ook nog puur over wat het bedrijf graag wil dat de sollicitant meebrengt en komen de voordelen niet verder dan wat algemene termen over een marktconform salaris, bij Gods gratie ooit een keer een vast contract en een barbecue in de zomer. Al met al een troosteloze bedoening zonder sfeer. Niet gek dat de potentiële sollicitant het sollicitatieformulier overslaat en toch op zoek gaat naar een leuker bedrijf. Helaas, gemiste kans.
Denk je nu: “Dit lijkt behoorlijk op het ‘werken bij’ gedeelte op onze site, vandaar dat we al een jaar geen sollicitanten hebben gekregen…”?
Geen paniek!
De afgelopen jaren hebben we bij Toppa onder meer dan één miljoen bezoekers onze eigen ‘werken-bij’ sites getest. Hierbij hebben we de combinatie gelegd tussen wervende vacaturepagina’s en employer branding. Alles is ingericht op het laten zien van hoe aantrekkelijk jouw bedrijf is voor jouw ideale nieuwe medewerker. We maken gebruik van échte verhalen van jouw medewerkers, werkgevers- en sfeervideo’s, een fris design en natuurlijk onze wervende vacaturepagina’s. Dit alles op jouw eigen ‘werken bij’-site.
Voor jou betekent dit;
- Jouw vacatures op de beste manier in beeld
- Bouwen aan een sterk werkgeversmerk onder jouw ideale doelgroep
- Slimme contactopties (tot vier keer zoveel reacties)
- Beelden om trots op te zijn
- Sollicitaties van medewerkers die écht bij jou passen
Benieuwd hoe we samen met jou de medewerker van de toekomst kunnen laten zien hoe aantrekkelijk jouw bedrijf is? Neem contact op met onze specialisten en start met slimmer werven.